Wednesday, July 12, 2017

fotografie la botez

   Am fost la un botez la niște rude și am asigurat și partea fotografică! Normal, fiindcă nu mai făcusem fotografie de botez înainte, m-am documentat puțin pe google.

   De departe, cel mai bun sfat pe care l-am citit pe linkul acesta, dar și pe altele a fost: fi pregătit atunci când preotul bagă copilul în căldare! LOL. Momentul, într-adevăr, nu a durat mult și cu toate că am fost f. atent să nu-l scap, tot m-a luat puțin prin surprindere. Totuși, am reușit să iau 3-4 cadre, cu emoții, în punctul culminant. dintre care 2 bune și 2 în care picioarele sau mâinile sunt puțin blurate din cauza mișcării, dar au un efect interesant.

  De mare ajutor a fost, cred, folosirea flashului în modul second curtain sync, adică declanșarea acestuia chiar înainte de închiderea expunerii. În felul acesta sunt evitate de multe ori cadrele mișcate sau, cel puțin, nu întreaga fotografie este mișcată.

  N-am încercat utilizarea flashului în modul high speed sync - mod în care poți utiliza viteze de expunere f. mari - eliminând definitiv orice cadru mișcat. Rămâne pe altădată sau eventual vreun cititor de aici să încerce!

  Partea cu detaliile tehnice:

- poți utiliza flashul în biserică, sau, cel puțin, eu nu am avut vreo problemă în acest sens;
- pentru o cameră cu senzor aps-c cea mai mare distanță focală la obiectiv  trebuie să fie de 50mm. Orice obiectiv peste 50mm te va face să mergi f. departe de subiect (persoană sau grup) în cazul în care vrei să-l fotografiezi în întregime.
- se poate folosi pt. întregul botez  un obiectiv de 35mm. (atenție, eu vorbesc pt. camere aps-c). este ideal: poți cuprinde de la o singură persoană la grupuri de 10-15 persoane deplasându-te doar maxim 3-5 m. eu am folosit un obiectiv manual prim de 35mm cu f/2.8 și adaptor cu confirmare  de focus . l-am utilizat numai pe f:2.8 deoarece este suficient de bun și la deshiderea asta. este un auto-revuenon.
- se poate folosi flashul pe cameră fără să faci ochi roșii, îndreptat la un unghi de aprox. 70-75 grade, în sus! eu am  avut și un fel de mini-reflector-bounce improvizat.
- norocul meu a fost că pereții bisericii sunt  albi și tavanul  jos. în cazul în care pereții ar fi colorați șau tavanul f. înalt, flashul îndreptat în sus nu are efect, el trebuie îndreptat direct spre subiect sau utilizate alte surse de lumină (lămpi fixe cu becuri, de exemplu) sau flashuri suplimentare controlate prin triggere.
- vitezele de expunere au variat între 1/60 și 1/120.
- iso 800 maxim. peste 800 imaginea  devine f. "cu purici"! :) mult  zgomot digital, mai ales în domeniul chroma, care este f. greu de îndepărtat în post.
- balansul de alb: biserica a avut lumină naturală multă, așa că nu au fost probleme, au fost aprinse doar lumânările. La alte biserici, dacă lumina de interior seamănă mai mult  cu cea  oferită de becuri, atunci  e bine să setezi balansul de alb la tungsten și să folosești pe  flash un gel orange deschis.

alte obs.: dacă nu ai experiență, uiți multe lucruri așa că: păstează WB pe automat, utilizează un singur obiectiv, setează dinainte flashul în modul rear (second curtain sync), setează iso la 800. urmărește să obții cât mai multă lumină ambientală prin scăderea cât mai mult a timpului de expunere până la 1/60 sau chiar 1/40.
 în timp ce copilul este băgat în cada cu apă utilizează viteze mai mari - 1/100, 1/120 pt. a  evita foto mișcate.
baftă! :)

No comments:

Post a Comment